Certitudine si performanta
Tel: 0232 225 725

Blog

STIATI CA ? MultiAir Compressed

Jul 23   |   De: rox-rim   |   0   |   Postat in Blog, Istoric, Tehnice, Uncategorized Taguri: , , , , , ,

STIATI CA ? MultiAir Compressed

Lucruri interesante legate de aerul comprimat si de aplicatiile sale!

STIATI CA?  Aerul comprimat se foloseste si la fabricarea inghetatei ?

 

Procedura de fabricare a inghetatei a evoluat in decursul anilor. Cercetatorii britanici au descopeit o metoda  de dublare a cantitatii de aer din inghetata. Tehnici speciale sunt folosite pentru a face inghetata,  cristalele de gheata sunt mai mici apoi se incorporeaza aer care produce o textură moale. Textura acesteia devenind mai fina si mai cremoasa.  Congelarea amestecului produce rapid cristale de gheata mai mici si un produs final mai moale – ,,Inghetata moale”.

 

STIATI CA? In spatiul cosmic sunt folosite compresoarele de aer ?

 

In spatiul cosmic se foloseste aer comprimat.  Astronautii folosesc aer comprimat pentru gestionarea alimentarii cu aer, pentru a efectua diferite experimente, pentru mentinerea in functiune a amplificatoarelor in mod eficient, astfel incat statiile spatiale sa ramana pe orbita si temperatura  sa fie confortabila la bord.

 

STIATI DE? Istoria airbagurilor cu aer comprimat?

 

Airbagurile sunt masurile de siguranta folosite in industria auto concepute pentru atenuarea accidentarii pasagerilor din autoturism in cazul unui accident. Aceste perne pozitionate frontal sau lateral in interiorul vehiculelor sunt umflate cu gaz, incorporate in volan, bord, scaune, plafon si folosesc aer comprimat. In momentul impactului acestea se  vor umfla cu aer preluand socul.

 

STIATI CA? In scufundari este folosit aerul comprimat?

 

                            (By Anthony Appleyard at English  ) 

 

In 1943 un celebru oceanograf si ofiter naval Jacques-Yves Cousteau, avand si porecla de ,,tatal scufundarilor” a inventat impreuna cu partenerul sau inginer Emile Gagnan sistemul de supape AQA-LUNG care furnizeaza procente de oxigen.

Cand Aqua-Lung a devenit disponibil pentru uz comercial, scafandrii din intreaga lume au gasit dispozitivul de scuba mai mic si mai usor de utilizat.
Aqua-Lung ar putea fi montat pe rezervoare de aer mai puternice si fiabile, cu capacitate de pana la 200 de atmosfere, permitand extinderea duratei de scufundare la mai mult de o ora la adancimi semnificative (inclusiv timpul necesar opririlor de decompresie).

Aqua-Lung este cu circuit deschis, ceea ce inseamna ca gazul de respiratie este furnizat scufundatorului la cerere, iar debitul este oprit atunci cand nu este necesar. Sistemele de scufundari care au fost inventate inainte de Aqua-Lung au fost  cu circuit inchis (recirculare).

 

STIATI CA ? La Paris in 1900 se folosea aer comprimat?

 

 

La inceputul anilor 1900 Parisul folosea aerul comprimat in diferite aplicatii si acest lucru nu era neobisnuit.

Ceasurile  stradale sau pentru dozatoarele de bere foloseau compresia de aer. Inginerii Parizieni adorau atat de mult aerul comprimat incat il numeau ,,energia viitorului” !

 

 

Stiati De? Legatura dintre fulgere si aerul comprimat?

 

Tunet - Wikipedia

 

Cand pamantul este lovit de un fulger un al doilea se deplaseaza inapoi in mod instantaneu catre cer. Aceasta procedura incalzeste instant aerul care-l inconjoara.

In momentul descarcarii electrice procent din 90% din energia descarcata se transforma rapid in caldura care incalzeste aerul in jurul acestui canal. Unda de soc este rapid extinsa dupa care devine o unda sonora perceputa de noi ca si tunet. Tunetul este aerul care explodeaza de-a lungul canalului trasnetului. Este creata o presiune puternica care vine dintr-o incalzire rapida si foarte mare. Apoi, aerul este din nou comprimat.

 

 

STIATI DE? Avionul cu aer comprimat al francezului Victor Tatin?

 

Avionul original al lui Victor Tatin din 1879.  tatin_co2model_2_350.jpg                                            tatin_co2model_1_350.jpg

 

Victor Tatin (1843-1913) a fost un inginer francez care a creat un avion in 1879.

El a construit un model in 1879 cu un fuselaj care actiona ca un rezervor pentru aerul comprimat care conducea un motor mic legat de doua elice de tractor. Acesta a fost primul avion care folosea propria putere. Avionul avea o lungime de 1.90 m si cantarea 1,8 kg, avea elice duble si era alimentat  de un motor cu aer comprimat.

Zborurile nu au fost foarte mari. Puterea a fost masurata cu mare atentie, masina fiind prevazuta cu un manometru mic si testata in mod repetat cu un dinamometru. M. Tatin atrage atentia asupra faptului ca detalierea motorului i-a diminuat considerabil eficienta.

 

 

 

Global Tech  comercializeaza compresoare de aer comprimat, compresoare cu surub, compresoare pe piston.

Nu ezitati sa ne contactati pentru consultanta, montaj si service autorizat !

 

Despre Autor

rox-rim

Scrie un Comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Postari Similare